Jeść zdrowo, czyli jak?

Ile to razy można usłyszeć z ust ludzi, że chcieliby zdrowo się odżywiać, ale nie mają czasu ani też pieniędzy? Obecnie takie wymówki są po prostu śmieszne. To ile tracimy pieniędzy na śmieciowe jedzenie, znacznie przewyższa kwotę, która wydalibyśmy na zdrowe produkty żywnościowe. Należy dodać jeszcze to, że jedząc wysoko przetworzoną żywność, nie dostarczamy sobie składników odżywczych, a jedynie puste kalorie i całą masę sztucznych substancji. Zamówienie bezwartościowej pizzy czy też innego fast food’a jest znacznie droższe niż przygotowanie posiłku składającego się ze zdrowych produktów w domu. 

Zdrowe odżywianie, czyli jakie?

Z całą pewnością nie jesteśmy skazani na jedzenie wysoko przetworzonej żywności, nawet jeśli brakuje nam czasu na przygotowanie posiłku w domu. Nie trzeba też mieć jakiś wybitnych zdolności kulinarnych, żeby przyrządzić smaczny i co najważniejsze zdrowy posiłek. Co zatem warto mieć zawsze pod ręką, aby zdrowo się odżywiać i nie zbankrutować przy tym? Z całą pewnością warto wyposażyć się w otręby, które można dodawać do ciast, naleśników czy nawet do pieczywa. Pełnoziarnista mąka również powinna zagościć w naszym domu. To samo dotyczy razowego makaronu czy brązowego ryżu. Jogurt naturalny, ser feta, warzywa i mięso – można z nich szybko wyczarować smaczną potrawę. Jak najbardziej warto kupić kasze, w przypadku których możemy liczyć na szeroki wachlarz wyboru. Jest kasza gryczana, jęczmienna, jaglana czy też kuskus. Nie zapomnijmy także o jajkach, twarogu, chudych wędlinach na wagę, rybach, orzechach, nasionach, strączkach oraz siemieniu lnianym.

Z całą pewnością warto też zamienić smażenie na pieczenie. Należy też pamiętać o nawadnianiu organizmu. Często mylimy uczucie głodu z pragnieniem, przez co konsumujemy nadmiar kalorii i tyjemy. Zamiast sięgać po słodzone napoje, postawmy na czystą wodę, która jest znacznie tańsza i do tego zdrowsza. Można też sięgać po herbatki ziołowe czy też zieloną herbatę. Jako przekąski można jeść warzywa i owoce zamiast słodyczy. Ponadto powinny one towarzyszyć nam przy każdym posiłku. Spożywanie mięsa też warto ograniczyć. Ponadto zdrowe słodkości można przygotować samodzielnie, czyli we własnej kuchni. W Internecie nie brakuje najróżniejszych przepisów, dzięki czemu każdy łasuch znajdzie coś dla siebie.

Pokaż komentarze

Brak komentarzy jak dotąd

    Zostaw odpowiedź